بهرام و اسکی از توپاک
آدرس جدید وبلاگ رپ بیست لوکس بلاگ
بهرام و اسکی از توپاک
دو شنبه 1 شهريور 1395 ساعت 15:10 | بازدید : 4342 | نویسنده : Ariyan Kabiri | آرین کبیری | ( نظرات )

توپاک

دوستی برای ما مطلبی فرستادن مبنی بر اسکی کزدن بهرام از توپاک !

 حقیقتش اینه که ترجمه کردن و حتی چند بیت از شعر دیگران رو استفاده کردن توی هیپ هاپ مشکلی نداره و مثل سمپل کردن یا رمیکس کردن یک عرف معمول و جاافتاده هستش و شاید خود توپاک هم اینکار رو انجام داده باشه. البته مسئله اینجا مشکل پیدا میکنه که بهرام روی جلد آلبوم و آهنگ اعلام نکرده که این آثار الهام گیری از توپاک داشته و به همین دلیل کپی رایت رو نقض کرده و بعد از انتشار اثر اعلام هم بکنه فایده ای نداره چون اعلام کپی رایت همونطور که میدونید دقیقا همزمان با انتشار اثر باید اتفاق بیفته نه حتی یک ثانیه دیرتر.

دانلود آهنگ توپاک - نامه ای به رئیس جمهور (Letter To The President) از لینک Trafdari

2pac: I'd rather die like a man, than live like a coward
ﺑﻬﺮﺍﻡ : ﻣﻦ ﻣﯿﻤﯿﺮﻡ ﻣﺜﻪ ﻣﺮﺩ، ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻦ ﻣﺜﻪ ﺗﺮﺳﻮﻫﺎ
---------------------------------------------
----------------
2pac:Call the cops when you see Tupac
whenever you see me
ﺑﻬﺮﺍﻡ : ﺍﮔﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺩﯾﺪﯼ ﻣﻨﻮ ﭘﻠﯿﺲُ ﺧﺒﺮ ﮐﻦُ ....
---------------------------------------------
-----------------
2pac: Only god can judge ...
ﺑﻬﺮﺍﻡ : ﺟﺰ ﺧﺪﺍ ﮐﺴﯽُ ﺩﺍﻭﺭ ﻧﮑﻦ ...
---------------------------------------------
-----------------
ﻭ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﮑﯽ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺍﺯ ﺗﻮﭘﺎﮎ ،، ﺁﻫﻨﮓ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺭﺋﯿﺲ
ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﻢ ، ﺩﺭ ﮐﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﺗﻮﭘﺎﮎ ﺁﻫﻨﮕﯽ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ
" Letter To The President " ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺑﺎ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﯽ
ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺁﻫﻨﮓ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﺕ ﺭﺳﯿﺪ :
2pac:
"Letter To The President"
Uhh.. dear Mr. President Whas happenin? I'm writin you
because, s**t is still real f**ked up in my neighborhood
Pretty much the same way, right around the time when you
got elected Ain't nothin changed All the promises you
made, before you got elected.. .. they ain't came true
[2Pac] Tell me what to do, these niggaz actin up in the
hood Send mo' troops, dear Mr. President (Me and my
homies is wonderin what's goin on.. holla!) Tell me what
to do, these ni**az actin up in the hood Send m




موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,

|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
yaghi در تاریخ : 1395/12/16/1 - - گفته است :
هروقت فرق الهام گیری و اسکی رفتنو فهمیدی اونوقت میتونیم باهم بحث کنیم توپاک اسطوره بهرام بوده و بهرام همیشه از اشعارش الهام میگرفته و این دلیل نمیشه بگی از کسی ک ده سال قبل بهرام رپ میخونده بگی اسکی رفته..اگه اینجوری حساب کنی بهرام از فروغ فرخزاد هم اسکی رفته !!
پاسخ: هرگونه الهام گیری باید از طرف هنرمند اعلام بشه اونهم قبل یا همزمان با انتشار اثر نه اینکه کلی از حرفهای این و اون برداری ترجمه کنی و بعد صداشم درنیاری. الهام از فروغ رو خبر ندارم فقط تو آهنگ "منو ببخش" اشاره میکنه که همه میگن حرفهاش مثل شعرهای فروغ تاریک و سیاهه. به هر حال من از فروغ خوشم نمیاد و چنتا از اشعارش رو خوندم گذاشتم کنار. اگر چیزی بوده بگید خوشحال میشیم بدونیم اما درکل از هرکجا الهام میگیری باید اعلام کنی وگرنه میشه دزدی و اسکی چون ملردم فکر میکنن ایده کامل از خودت بوده. الهام هیچ اشکالی نداره بهرام حتی میتونه از توپاک و همون خانوم فروغ هم بهتر باشه حتی با الهام گرفتن از اونها اما مسئله اینجاست که ما میگیم کپی رایت رو رعایت نکرده و مشکلمون با این مسئله هستش.

/weblog/file/img/m.jpg
دانیال در تاریخ : 1395/6/26/5 - - گفته است :
سلام آرین جان. چخبرا؟! آرین حرفات درسته ولی خب بهرام اولین کسی نیست که اینکارو کرده اگه اهنگای پیشرو رو گوش داده باشی باید بدونی پیشرو هم اینکارو زیاد کرده.
پاسخ: سلام. سلامتی. قربونت :) اشتباه اشتباهه حالا هرچندنفر انجامش بدن همچنان اشتباهه و با شریک جرم گرفتن نمیشه جرم رو کم کرد و یا بیخیالش شد. اسکی های پیشرو باید یادت باشه تو وبلاگ قبلی گذاشتم چند مورد. اسکی های بهرام نایاب تر بود و واجب شد که بذارمشون روی وب

/weblog/file/img/m.jpg
Bigfoo در تاریخ : 1395/6/10/3 - - گفته است :
سلام آرین ببخشید میشه راجع به آلبوم و اهنگ رادیکال شاهین هم یه پست بزاری ؟!
پاسخ: سلام. فول آرشیو شاهین نجفی رو وقتی کارشو گذاشت کنار نقد میکنم تا ببینید همش یک مشت بیت دزدی و شعر بی وزن و صدای غیر استاندارد و موضوعات کلیشه ای و حتی خیلی مواقع سطحی (برعکس چیزی که تصور میره) و از همه مهم تر حرف های دروغ! بله.. همه ش نقشه های مسخره میکشه از سر کینه و نفرت .... نقشه هایی که از چگونگی دریافت فتوایی که مال دوهفته قبل از انتشار آهنگ نقی که ضعیف ترین آهنگ تاریخه :)) بوده و حالا شده سمبل رشادتش گرفته تا نوع فیلم برداری کنسرت هاش و جمله هایی که گفته ... همه و همه و تو خالی و ادایی بودن تا به امروز.. یکی از بزرگترین دردهایی که تو زندگی یه خاورمیانه ای میتونه وجود داشته باشه اینه که مردمش درگیر حاشیه هستن. از اینکه مجبوریم موجوداتی رو نقد کنیم که ارزش نقد رو کم میکنن کلافه میشم! و از همه بدتر کسانی رو که روشن میکنی بیشتر خوششون میاد از طرف و میگن عجب مارمولکیه!! :))) به کجااااااای این شب تیره بیاویزم به کجاااااا :))))

/weblog/file/img/m.jpg
یاسمین در تاریخ : 1395/6/8/1 - - گفته است :
سلام.تا جایی که میدونم این کاور آهنگی نیست.مصاحبه بهرام با یه نشریه سوئدیه.که خب مسلمه طرح رو نشریه زده.
پاسخ: بله این دوتا عکس که اسکی نیستن.. متنی که نوشته شده رو مطالعه کنید ..
به هر حال برای هر مطلب باید یه عکس درست کنیم. چون مطلب در مورد اسکی بهرام از 2pac بوده حتما نباید عکس هم اسکی بهرام از 2pac باشه.

/weblog/file/img/m.jpg
یاسمین در تاریخ : 1395/6/8/1 - - گفته است :
سلام.تا جایی که یادمه این کاور آهنگی نیست.مصاحبه بهرام با یه نشریه سوئدیه.عکس رو هم که خب نشریه میذاره.

/weblog/file/img/m.jpg
AbolKill3r در تاریخ : 1395/6/8/1 - - گفته است :
بهرام واقعا کارش عالیه.درسته که اشتباه خوب از نظر فنی ضعیف بود اما من با بعضی ترک هاش مثل سوز و برش و ریشه و نگاه و خوب حال کردم.جالبه تو اینستا اینارو به عنوان الگو برداری معرفی میکنن.راستی یه سوال داشتم.چرا وقتی که رپر های ایرانی مثل پیشرو که همچین فلوی قوی ای دارن چرا میگن که رپرای ایران در برابر رپر های امریکایی هیچ چی نیستن.دلیل برتری رپ امریکا نسبت به رپ فارسی چیه.میدونم احمقانست سوالم اما خب برام سوال شده
پاسخ: بحث سلیقه شخصی با نظر فنی فرق میکنه. من خودم شاید با فیلم های بروس لی ارتباط برقرار کنم اما این دلیل نمیشه اون فیلم ها قوی و اصولی باشن. سلیقه ما جدا از بحث قدرت یک اثر هنری هستش و تاثیری روی اثر نمیذاره.
الگو گرفتن هم ایرادی نداره به شرطی که هنرمند علنی کنه قبل یا همزمان با انتشار اثر.
سوال خوبی بود, سوال کردن و گفتگو و ریشه یابی احمقانه نیست, احمقانه اینه که الکی چشم بسته یا با یک نگاه سیاه و سفید هنر رو تو ذهن خودمون محدود کنیم. کاری که اکثریت جامعه ایرانی میکنن مخصوصا نگاهشون در مورد رپ.
دلایل زیادی میتونه داشته باشه. چند نمونه رو که فکر میکنم تاثیر بسازیی داشته:
- نبودن منابع درست اطلاعات. نه کتابی نه مستندی نه منتقدی نه تحلیل گری نه هیچی! هرچی هم که بوده با کلی غلط بدتر تاثیر منفی گذاشته روی رپرها و مردم. همین مستندی که اخیرا اومده توش بابک تیغه و پیشرو هم هستن نگاه کنید. حتی تعریف هایی که شخص جامعه شناس یا استاد ادبیات توی اون مستند از رپ میکنن اشتباهه. اصلا اصولی نیست. بدتر رپ رو محدود به موضوعات چیپ میکنه.
- تعداد بالایی از رپرهای ایران کسانی بودن که یا صدای پاپ خوندن رو نداشتن یا اینکه میخواستن معروف بشن یا اینکه یه حرفایی تو دلشون بوده میخواستن بخونن یا از همه بدتر امکانات نداشتن و گفتن یه نرم افزار آهنگسازی میخریم با یه میکروفون خواننده میشیم! رفته رفته اینطوری رپ پر شد از حسین تهی و پوتک و ... دیگه اسماشون رو هر دفعه بیاریم کلیشه ای میشه!!!
وقتی اینهمه هستن که به اسم رپ لطمه میزنن و از طرف مردم ناآگاه حمایت میشن معلومه که دیگه دنبال حرفه ای کار کردن نمیرن و اونی که کارش خوبه وقتی درک نمیشه میره دری وری میخونه یا اینکه سالی 2تا آهنگ خوب به زور قاطی 100تا آهنگ خراب ازش میاد.
- پول از تجاری خوندن هم درست و حسابی در نمیاد چه برسه به اینکه بخوای اصل زیرزمینی کار کنی که خیلیا شامه درک قدرتش رو ندارن. موسیقی مین استریم یا همون موسیقی تجاری امریکا رو نگاه کنید. هرساله جوایز گرمی میگیرن. مال ما خیلی بترکونن تاپ pmc میشه موزیک ویدئوشون تو چنتا فیلم سینمایی هم از آهنگشون استفاده میشه اونم بدون رعایت کپی رایت و بدون اینکه ریالی پول بره تو جیبشون!! وقتی همون پیشرو یه تو یه سالن بزرگ داخل کشور یه کنسرت درست و حسابی بذاره و سالن پر بشه و یه فیلم برداری حرفه ای کنن و بذارن تو یوتیوب و یوتیوب هم فیلتر نباشه و مردم همه برن تماشا کنن و بازدید اون ویدئو برسه به چند میلیون شک نکن که خیلی از خارجی ها میان میبینن. اما الان داره چه اتفاقی میفته؟ مردم فکر میکنن رپر داخل کشور داره پول پارو میکنه و جالبه پول درآوردن یه رپر رو بد هم میدونن و فحش میدن به کسی که فکر میکنن داره پول درمیاره از کارش!!!!!!
درکل وضعیت خرابه و رپرهای خوبمون فقط با دروغ گفتن و محافظه کاری دارن خودشنونو حفظ میکنن. چنتا رپر فنی هم که داریم دارن سعی میکنن فرهنگ محافظه کاری حاکم بر رپ ایران رو از بین ببرن فقط فحش میخورن و تحقیر میشن اما کارشون داره کم کم جواب میده.
اشخاصی مثل بهرام و هیچکس و سورنا با قایم کردن خودشون داره مردم مرده پرست رو جذب میکنن و اشخاصی مثل علیرضا JJ و پیشرو دارن این فرهنگ مرده پرستی رو از بین میبرن و از چشم مرده پرست ها میفتن اما خدا رو شکر با تلاش اینها و نسل جدیدی که دارن به رپ اضافه میشن مردم دارن آگاه میشن که کسی که خودشو قایم کرده روز به روز ضعیف تر میشه و قدرت حرف زدن هم حتی نداره.
بهرام و هیچکس دارن از حرص اینکه اسمشونو میذارن کنار شاهین نجفی آتیش میگیرن اما جرعت حرف زدن ندارن چون تو قانون اونا راجب هرکی حرف بزنی گنده میشه و خودت کوچیک میشی!! چیزی که دقیقا برعکسش توی غرب وجود داره.. امینم جاستین بیبر و ایگی آزیلا و نیکی میناژ و بنزینو و خیلی خیلی از کسایی که حتی اسمشونم به گوشمون آشنا نیست و کارشون فاجعه بوده رو دیس کرده. در کل به نظرم الان تنها راه نجات رپ ایران اینه که حداقل رپرها بتونن حرف بزنن و بگن که نظرشون در مورد کسایی که تو مارکت هستن چیه و اینکه اسمشونو بعضیا میذارن کنار بعضیای دیگه کار درستیه یا غلط. رپری که انقدر محافظه کار شده که نمیتونه نفس بکشه از یک خواننده پاپ هم بی آلایش تره چون خواستگاهش چیزیه که توی رپ پیدا نمیشه و بدتر باعث میشه خیلی ها به رپ نفوذ کنن و خرابش کنن.
خدا کنه نسل جدید رپ پارسی که با اطلاعات بیشتر و امکانات بهتری شروع کردن رپ رو از این سرطان محافظه کاری نجات بدن. روزی که دیس توی رپ تموم بشه اون روز دیگه رپ تبدیل شده به پاپ. یعنی یک هنر بی دست و پا که هرچی افراد بیشتری دوستش داشته باشن و بهش گوش بدن نشونه قدرتشه!!!


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 470
بازدید ماه : 4923
بازدید کل : 508039
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 416
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 106
:: کل نظرات : 416

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 84
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 470
:: بازدید ماه : 4923
:: بازدید سال : 18799
:: بازدید کلی : 508039